Pogórze Dynowskie: sporo podjazdów i niepozorny, acz wymagający Wroczeń (498m)

Sobota, 23 lipca 2011 · dodano: 25.07.2011 | Komentarze 5

Wycieczka w 4-osobowym składzie: Kundello21, Wilczek127, Guniamaster oraz moja osoba.
Opis ukradnę od Pawła, jeśli chodzi o mój to znajduje się w podpisach zdjęć:

Ta historia zaczyna się od napisania przez Piotrka SMSa do mnie, że jednak nie jedzie do Tarnowa, bo pogoda niepewna, a wiatr cały czas w twarz. Piszę więc na gg do kilku osób (Wilczka i Guni), że jest w sobotę wyjazd na Wroczeń, czyli górkę stożek położoną mniej więcej po środku między Brzozowem, a Sanokiem. Tydzień temu widzieliśmy ją z Grabówki.
Co jak co, ale Grabówka była prościutka do zdobycia...
Wroczeń z racji tego, że górka jest odosobniona i ma kształt stożka, to podejście z każdej strony jest wymagające. O podjechaniu raczej mogą myśleć koksy z typowymi rowerami uphillowymi, gdy najpierw znajdą wjazd do lasu:P
A błądziliśmy tam dość długo, zanim znaleźliśmy zarośniętą drogę, którą jechaliśmy pokłuci przez pokrzywy i trawska. Dobrze że mielismy naszego GPSa, czyli Piotrka mapę i mój kompas :D
Wcześniej mieliśmy jeszcze zaliczyć Czarną górę, ale niestety błoto niepozwoliło. Strasznie rozryte, a przed nami jeszcze z 90km, więc sobie odpuściliśmy.

Z własnych odczuć: ja to jednak nie potrafię jeździć w grupie, gdy jeżdżę sam moje tempo jest przewidywalne i przypomina ruch jednostajny prostoliniowy. Tu były ciągłe zmiany w dynamice. Poniekąd na początku sam je sobie zgotowałem, o tyle w drodze powrotnej starałem się dostosować do prędkości chłopaków, lecz była za wysoka, więc odłączyłem i wyprzedziłem ich na chwilę podczas przystanku, bo wolę jeździć nieco ślamazarniej, za to z mniejszą liczbą przerw w jeździe.
Fajnie, że na początku do Błażowej prowadził nas Michał, bo pojechaliśmy przez tereny których sam bym nie wybrał i gdzie od dłuższego czasu tu nie jeżdżę bo jakiś czas wstecz uznałem, że już mi się znudziły. A tam jednak wciąż jest ciekawie i malowniczo. Wracając do Michała to nie da się ukryć że choć młody to ma nieźle pary w nogach. Myślę, że w przyszłości może nieźle namieszać na różnych zawodach.

Na rozgrzewkę od razu dużo terenu i szutrów... © Petroslavrz

Wilczek poprowadził nas przez Wilczak :) / dzięki niemu świetny początek wycieczki © Petroslavrz

zjazd do Wesołej - czyli pierwszy odcinek gdzie można było nieco odpocząć, gdyż wcześniej praktycznie cały czas pod górę... © Petroslavrz

Hłudno - kościół i wzgórze (448m) z nadajnikiem które atakujemy © Petroslavrz

odpoczynek i bufet :) © Petroslavrz

Sucha Góra - najwyższa na Pogórzu Dynowskim i jeden z najlepszych punktów orientacyjnych © Petroslavrz

Cergowa, 716m (Beskid Niski) © Petroslavrz

serpentynki w Izdebkach widziane z góry... © Petroslavrz

zjazd do Izdebek... © Kundello21

serpentynki w Izdebkach - widok z połowy drogi w górę... © Petroslavrz

chłopaki mnie gonią, a ja uciekałem jedynie by im zdjęcia porobić :] © Petroslavrz

Wielka Góra, 456m © Petroslavrz

Wroczeń - nasz główny cel na horyzoncie (ten odosobniony stożek) © Petroslavrz

Jabłonka – kościół parafialny pw. Matki Boskiej Częstochowskiej z 1936 r. © Petroslavrz

Czarna Góra k. Brzozowa - dość wysoko wyjechaliśmy, ale droga na sam szczyt była zbyt rozjeżdzona... © Petroslavrz

Grabówka - widok na Wroczeń © Petroslavrz

Lalin - cerkiew © Petroslavrz

górka za naszymi plecami, na północ od Wrocznia, z terenem górniczym "Kopalnia Wanda" © Petroslavrz

początkowo podjeżdzamy od południa, przez łąki, dzięki czemu podjazd miał być łagodniejszy... © Petroslavrz

zamiast tego na gubimy się, przedzieramy na przełaj przez lasy a później i tak górę zdobywamy od zachodniego zbocza... © Kundello21

na szczęście po darmowej pokrzywo i haszczo-terapii docieramy do normalnej drogi leśnej © Kundello21

wrażenia jak w Bieszczadach, stromo na tyle, że musiałem zdjąć plecak bo ciągnął do tyłu © Kundello21

Wroczeń (498m) i grupa zdobywców... czyli warto było się pomęczyć © Petroslavrz

wierzchołek od południa, mniej więcej obrazuje nachylenie jakie mieliśmy od zachodu © Petroslavrz

Wroczeń nie był najwyższym punktem na naszej trasie, podjazd jak tydzień wcześniej z Pawłem, do małej przełęczy w Paśmie Grabówki (około 510m n.p.m.) © Petroslavrz

pogoda umożliwiała dalekie obserwacje: Bieszczady jak na dłoni :) © Petroslavrz

Pasmo Grabówki i Grabówka (528 m) i jego ubiegłotygodniowy zdobywca Kundello © Petroslavrz

Wara - kładka na rzece San © Petroslavrz

Dynów © Petroslavrz

na koniec:
Wroczeń - "Bydle w całej okazałości" - czyli świetne zdjęcia i tytuł by Paweł K. © Petroslavrz