Zapomniane Stawy i Figura Na Wyspie...

Czwartek, 4 listopada 2010 · dodano: 05.11.2010 | Komentarze 1

Trasa: Rzeszów > Zwięczyca > Boguchwała > Lutoryż > obok wiaty > przez las w stronę strumienia, wzdłuż strumienia (musiałem prowadzić) > opuszczone przedwojenne stawy > żółty szlak pieszy > Grochowiczna > zjazd czarnym szlakiem > Babica > Zarzecze > Siedliska > Budziwój > Rzeszów + z pracy + po mieście

W ubiegłym tygodniu byłem w okolicach Grochowicznej, miałem świadomość że gdzieś tam znajdują się opuszczone stawy rybne (ponieważ był tam oraz je opisał Miciu. Wówczas nie wiedziałem jednak gdzie dokładnie ich szukać więc nie próbowałem. Tym razem sprawdziłem informacje na stronie poświęconej geocaching-owi i "mniej-więcej" zlokalizowałem na mapie. Bez GPS'a ciężko, ale się udało. Trzymałem się leśnego strumienia. Ze stawów pozostały jedynie kształtne doły sugerujące, że kiedyś się tu znajdowały oraz niezwykła figurka na wysepce - powtórzę za Dominikiem "miejsce ma niesamowity klimat".
Wybrałem się przed pracą i... to był błąd bo prawie się spóźniłem. Na odnalezienie najstarszego drzewa w lesie, obecnie również zapomnianego - dawny pomnik przyrody (tzw. "Strzelny Buk") zabrakło czasu.

Lutoryż - wiata - po raz kolejny w ostatnich kilku dniach... © Petroslavrz

Leśny strumyk... © Petroslavrz

Zapomniane przedwojenne stawy... © Petroslavrz

Figura na wyspie (rok 1928) © Petroslavrz

kapliczka na Grochowicznej © Petroslavrz

Ścinka drzew w tym rejonie trwa już chyba okrągły rok... © Petroslavrz