Pogórze Ciężkowickie: całym Pasmem Brzanki (Liwocz 562m, Brzanka 534m i inne górki...)

Sobota, 26 marca 2011 · dodano: 28.03.2011 | Komentarze 9

Całe Pasmo Brzanki grzbietem, czyli w terenie przez deszcze, błoto, śniegi przedzieranie :)

Zdobyte szczyty: Liwocz (562m), Kamińska (508m), Mały Liwocz (483m), Rysowany Kamień (427m), Wisowa (409m), Gilowa Góra (506m), Krzyżowa (480m), Wielka Góra (500m), Ostry Kamień (527m), Liwecka Góra (?), Morgi (432m), Uniszówka (?), Brzanka (534m), Górna (502)

Pomysł by przejechać całe pasmo chodził mi po głowie od dawna, w końcu go zrealizowałem. Wcześniej zawsze coś przeszkadzało, również i tym razem byłoby podobnie, lecz dzięki niesprzyjającej pogodzie postanowiłem wybrać się właśnie tu, gdyby zapowiadała się lepsza wybrałbym się w prawdziwe góry (Beskid Niski lub Sądecki).
Cóż wiedziałem, że ma padać, że możliwy będzie śnieg, ale jego ilość mnie zaskoczyła. Przypuszczałem, że może coś poprószy, a miał miejsce atak zimy z prawdziwego zdarzenia!
Początkowo jechało się przyjemnie pomimo deszczu, początkowa część trasy w terenie również przyjemna, a więc podjazd na najwyższy na Pogórzu Ciężkowickim Liwocz (562m), nie było wtedy jeszcze tyle błota. Później po zjeździe z Małego Liwocza opady większe, w końcu wspomniany atak zimy. W terenie zrobiło bardzo trudno i ślisko... Od początku dnia czułem moc w nogach, nic nie sprawiało mi kłopotów, ale postanowiłem się nie śpieszyć, jechać spokojnie i nie szarżować. I tak jadąc dojechałem, aż do Tuchowa. Następnie do Tarnowa i powrót pociągiem do Rzeszy, choć zastanawiałem się czy nie nocować w Bacówce na Brzance, w jakimś noclegu Cieżkowicach lub u babci w Tarnowie. Wyjeżdżając z domu brałem po uwagę możliwość kontynuowania trasy następnego dnia: na zachód - Pogórze Rożnowskie lub południe Beskid Niski (Góry Grybowskie). Jednak interesowała mnie jazda w terenie, wyznaczona trasa miała sporo podjazdów i kilka większych górek do zdobycia, a że odczułem (aż za dobrze) jak wyglądały wszystkie leśne odcinki, zwyczajnie odpuściłem. Tym bardziej, że zarówno do samych Ciężkowic jak i Grybowa można dojechać pociągiem z Rzeszowa tyle, że innego dnia.
Zabawa była przednia, ale 2 dni to byłoby za dużo, zwłaszcza, że mimo zabrania w trasę zimowych butów i tak lekko przemokły.

Sporo-foto i mapa na końcu:
Ostry Kamień (527m) © Petroslavrz

-----------------------------------------------------------------------------------------

Lublica - 10km od Liwocza... a wciąż go nie widać... © Petroslavrz

Bieździadka - cmentarz wojskowy nr 41 © Petroslavrz

Bieździadka - dwór z XIX w © Petroslavrz

nowy most przez Wisłokę, obok zamkniętej kładki, Liwocz w tle... © Petroslavrz

Ujazd - krzyż milenijny © Petroslavrz

szlak na Liwocz - I stacja drogi krzyżowej © Petroslavrz

Liwocz (562m) - najwyższy szczyt Pog. Ciężkowickiego © Petroslavrz

Pod Krzyżem... © Petroslavrz

z tarasu widokowego nie było nic widać, więc pobawiłem się aparatem w inny sposób... © Petroslavrz

Wołoslavrz :) © Petroslavrz

Tuchów - klasztor © Petroslavrz

Tarnów - czyli moje rodzinne miasto... © Petroslavrz

yazoor
| 18:32 środa, 30 marca 2011 | linkuj Piękna wycieczka jak zwykle u Ciebie :D ja południe Tarnowa tez chciałbym objechać z racji wydłużonego pobytu w Krk :P
kundello21
| 19:56 wtorek, 29 marca 2011 | linkuj Brak słów Piotrek...
Szkoda że nie moge wtedy, kiedy TY możesz. Na SMSy nie odpisałem bo na razie sam nie wiem kiedy mam wolne.
wlochaty
| 17:18 wtorek, 29 marca 2011 | linkuj nie wiem skąd bierzesz moc i ochotę do jazdy przy takiej pogodzie. Mi sie nawet przez okno nie chciało patrzeć nie mówiąc już o wychodzeniu na zewnątrz...
Petroslavrz
| 16:27 wtorek, 29 marca 2011 | linkuj Szlak żółty ciągnie przez całe pasmo od rynku w Kołaczycach, przy niektórych szczytach biegnie tuż obok nich, w takim wypadku zostawiałem rower i wchodziłem na nie pieszo, ze szlaku zjechałem na chwilę tuż przed Brzanką (do Żurowej), zaraz później powróciłem. Zabłądzić się nie da - bardzo dobre oznakowanie.
mrozin
| 13:10 wtorek, 29 marca 2011 | linkuj Niezły meksyk miałeś na tej wyprawie, szacun ;)
azbest87
| 08:08 wtorek, 29 marca 2011 | linkuj Przez te szczyty jechałeś jakimś konkretnym szlakiem, czy nawigowałeś z mapy?
Petroslavrz
| 06:56 wtorek, 29 marca 2011 | linkuj Biorąc pod uwagę, że wszystko zajęło niemal cały dzień, tak naprawdę to mało kilometrów...
Ale nie zależy mi w tym roku na ich liczbie więc mogę jeździć z większym spokojem i ciekawiej nawet dla siebie samego, więcej w terenie, jak kilka lat wstecz.
Aluminiowa tchórzofretka | 22:03 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Klawa wycieczka, tak trzymaj! ;)
azbest87
| 20:22 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Masz zdrowie żeby w taką pogodę tyle km trzaskać:) Na zdobycie Liwocza i ja mam zamiar w tym roku się wybrać i teraz będę się musiał zastanowić, czy nie powtórzyć twojej trasy, bo wygląda wielce ciekawie:)
Pozdro!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zyokr